تعرفه جوشکاری

نرخ خدمات جوشکاری و آهنگری سیار

 

نوع جوشکاری تاثیر مستقیم بر تعرفه جوشکاری دارد.

اکثر مواقع که عنوان جوشکاری بیان می‌شود، منظور از جوشکاری، جوشکاری از نوع قوس الکتریکی میباشد که از الکترود استفاده و به طور معمول بر روی آهن صورت میپذیرد. جوشکاری یکی از قدیمی‌ترین نوع روشهای اتصالات فلزی میباشد.

موارد کاربرد جوشکاری در ساخت انواع سازه ها، وسایل دکوراتیو، میز و صندلی، اتومبیل، انواع نرده و حفاظ برای در و پنجره و … میباشد. بنابراین اول باید نوع کار مشخص شود تا نرخ جوشکاری سیار تعیین شود.
طراحان و متخصصین از آلومینیوم، آهن، استیل ضدخش و استیل کروم کاری شده نیز برای ساخت این قبیل وسایل استفاده می‌کنند و جوشکاری می‌تواند نقش مهمی در تمیزکاری اتصالات داشته باشد.
عوامل متعددی میتوانند بر هزینه کارهای جوشکاری تاثیرگذار باشند که به توضیح در مورد بخشی از آن میپردازیم :

نوع جوشکاری

جوشکاری در انواع مختلف و در شرایط آب و هوایی و یا جغرافیایی، بسته به نوع کار، تعرفه متفاوتی میتواند داشته باشد. انواع جوش‌کاری صنعتی عبارتند از:

  • جوشکاری قوس الکتریکی (جوشکاری معمولی)
  • جوشکاری گاز اکسیژن
  • جوشکاری مقاومتی
  • جوشکاری حالت جامد

کاربرد های تخصصی جوشکاری در صنعت موجب شده تا هر کدام از روش های فوق دسته بندی متفاوتی داشته باشند، به عنوان مثال جوشکاری قوس الکتریکی که به صورت زیر دسته بندی شده است:

  • جوشکاری قوس الکتریکی اتمی هیدروژن
  • جوشکاری فلزی بدون پوشش
  • جوش قوس کربنی
  • جوش قوس الکتریکی با پوشش پودر
  • جوش قوس الکتریکی با پوشش گاز (GMAW یا MIG)
  • جوش کاری تنگستن گاز (GTAW یا TIG)
جوشکاری و اهنگری سیار
جوشکاری و اهنگری سیار

متریال مورد استفاده جوشکار

از طرفی هزینه کلی کار جوشکاری با متریال (جنس) فلزی که جوشکار با آن کار میکند، نوع گاز مورد استفاده، نوع مدار و اشعه نیز رابطه مستقیم دارد. در کار جوشکاری فلزات مختلف دارای قیمتهای متفاوتی هستند. 

جوشکاری کیلویی

علاوه بر مسائل فوق، سفارش های جوشکاری که توسط متخصصین انجام می شود با توجه به حجم کار نیز قیمت گذاری می شوند. جوشکاری اسکلت های فلزی ساختمان ها و سازه ها که با استفاده از تیم های چند نفره صورت میپذیرد .
سفارش های ساخت نرده و حفاظ برای فضاهای مسکونی هر کدام با توجه به میزان مواد مصرفی و ساعت کار به صورت متفاوت قیمت گذاری میشوند. 

کیفیت کار جوشکار

همیشه کیفیت کار تعمیرات تعیین کننده هزینه انجام کار است. دلیل گران‌تر بودن تعمیرکاران با تجربه و ماهر مربوط به همین موضوع میشود.
البته کیفیت کار در تمام موارد اهمیت یکسان ندارد. اما اگر چرخی در محله های مختلف با سطح زندگی متفاوت بزنید، می‌بیند که هزینه این خدمات مثل بسیاری از خدمات دیگر در جاهای مختلف متفاوت است.

برای کارهای خرده کاری نیز حداقل هزینه دریافتی 150 هزار تومان بوده و بر اساس سختی کار قیمت نهایی محاسبه می شود که این قیمت ها عموما توافقی می باشد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن
تماس با ما